Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Επιχειρηματικής Ιδέας
«ΙΔΕΟΔΡΟΜΙΟ»
2023-2024
Το Λύκειο Αρχαγγέλου «Απόστολος Μάρκος» συμμετείχε κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο Πρόγραμμα «Ιδεοδρόμιο» που διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.), σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το Κέντρο Επιχειρηματικότητας CEDAR και με τη στήριξη του Πανεπιστημίου UCLan Cyprus, του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου, των εταιρειών KPMG Cyprus, Hellas Direct, Gravity, ImpacTech και του Ερευνητικού και εκπαιδευτικού Κέντρου Synthesis.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη κομβικών δεξιοτήτων ζωής για τον 21ο αιώνα και ικανοτήτων διά βίου μάθησης, που συνθέτουν την Επιχειρηματικότητα, στην ενίσχυση χαρακτηριστικών, συμπεριφορών και ιδιοτήτων που σχετίζονται με τo μαθητικό επιχειρείν, στην εμφύσηση και προαγωγή καινοτόμου σκέψης, στην εξοικείωση με τη διδακτική μεθοδολογία «Μάθηση βάσει έργου» και στη βιωματική μάθηση εστιασμένη τόσο στην Καινοτόμα όσο και στην Κοινωνική, Πράσινη και Οικολογική Επιχειρηματικότητα.
Η ομάδα του σχολείου μας που συμμετείχε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αποφάσισε να ιδρύσει την επιχείρηση BrainLab: The Power of Mystery in History. Το BrainLab αφορά τον σχεδιασμό ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού (serious game) προσανατολισμένο στα εκθέματα του Λεβέντειου Δημοτικού Μουσείου στη Λευκωσία. Ο παίκτης εξερευνά τις αίθουσες του μουσείου, υποδύεται ρόλους και αναλαμβάνει να ολοκληρώσει μυστικές αποστολές απαντώντας σε γρίφους και αποκρυπτογραφώντας μηνύματα. Με αυτόν τον παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές/τριες μυούνται βιωματικά στην Ιστορία της Κύπρου, αποκαθιστούν την προβληματική σχέση τους με τα μουσεία, -όπως απέδειξε σχετική έρευνα που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας στο πλαίσιο του Προγράμματος-, ενώ ταυτόχρονα ασκεί γλωσσικές, μαθηματικές και κιναισθητικές δεξιότητες με ψυχαγωγικό τρόπο.
Για την έμπνευση της καινοτόμας ιδέας και τη σύσταση της νεοφυούς αυτής επιχείρησης, οι μαθητές/ τριες εργάστηκαν καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, κ. Παναγιώτας Κωνσταντίνου- Κάτζη, Μαθηματικού και κ. Κωνσταντίνας Κοντού. Φιλολόγου.
Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στη σύσταση της εταιρείας τους και οι ρόλοι τους είναι οι εξής:
Δημιουργία περιεχομένου, σχεδιασμός γρίφων: Κωνσταντίνου Αικατερίνη B32, Παφίτης Θεόδωρος B32
Οικονομικός σχεδιασμός και ανάλυση: Μωυσέως Μαρία Γ41, Περικλέους Ιωάννης Γ41
Δημιουργία πρωτοτύπου/ Σχεδιασμός γραφικών: Αγριδιώτη Χρυσοστόμη Γ33 Τοντόροβα Ιβόνα Γ32
Υποστήριξη έργου: Γεωργίου Θεοδώρα Β31, Χαρή Δανάη-Κατερίνα Β32
Συμπερασματικά, μπορούμε να αποτιμήσουμε τη συνολική εμπειρία με πολύ θετικό πρόσημο. Παρόλο που η υλοποίηση του προγράμματος με τις ιδιαίτερα απαιτητικές προϋποθέσεις του απαιτούσε αυστηρή στοχοπροσήλωση και δέσμευση από μέρους όλων των συμμετεχόντων, ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία, κατά την οποία αποκομίσαμε ουσιαστικές γνώσεις και δεξιότητες.
Η ομάδα του «Ιδεοδρομίου»